Monday, October 10, 2011

JANGAN DITAMBAH TANDA SOAL
DI MANA ALLAH DAH LETAK TITIK NOKTAH.

Ayat nie mmg makan dalam.... =))Betol x kawan2????Sesungguhnye Allah sudah mengatur setiap langkah,rezeki,jodoh dan sebagainye untuk setiap hambanya d muka bumi ini.Tapi,masih ade jgk segelintir manusie yang tidak dapat menerima hakikat dan kenyataan berkaitan hidup mereka.Masih Ada lagi yang mempersoalkan "KENAPA" APA"BAGAIMANA"pada  setiap yang berlaku dalam kehidupan seharian mereka.

Hurmm... itulah ujian dan dugaan yang perlu kite tempuhi untuk melalau fasa2 kehidupan yang semakin hari semakin mencabar.Wah !Bermadah sungguh cik kk malam nie an ???Ape yg nk aqu sampaikan sebenarnye ialah..... aku pon termasuk dlm golongan  yang selalu mempersoalkan kenape,ape dan bagaimana tu gak !!!

Pada tahun 2010.... terlalu banyak tragedi n kenangan pahit yang berlaku dlm hidup aku.Tidak kiralah soal percintaan ke...family mahupun ttg kawan2. Sumenye berlaku tanpa aku sedari.... kadang2,aku selalu tertanye2....kenape jadi camtu...=(

Masing2 ade kelebihan dan kekurangan.Begitu juge aku... ape yang pasti aku aku selalu ingtkn pada diri aku "Kalau lebih Boleh,TAPI jangan Lebih2" Kalau baik boleh,TAPI jangan baik2 "
Ayat sapela tu an ak amek.... but,i loike !Susah nak jadi owg lain... Kite kene jadi diri sendiri gak .Rentetan yang berlaku dalam hidup kita pasti ade hikmahnye =))Normally,ak selalu ckp kat kwn2"dah2la tuu....ko kene ingt,ape yg berlaku pasti ade hikmahnye ".  Tapi,bile kwn ckp camtu gak kat kite..... aqu hanye terdiam 1000 bahase.Bagaikan tak setuju pon ade.... beserla fikiran tgh serabut time tu.Pikir ap pon xgune...

Tapi,lama kelamaan ... betol ckp owg "Allah dah letak titik noktah ". Setiap yg berlaku ade hikmahnyee.... hikmah yg tuhan berikan sumenye bernilai dan bermanfaat.Membuatkan kite berfikir secara realistik dan positif .Kadang2,aku tersenyum bile sumenye berakhir dgn baik... kawan2 n family selalu buad aqu hepy n lupe pada kenangan lame .Of cozla,kenangan tetap dlm kenangan =)Tapi tak sumenye kenangan itu indah !Aq xnak dah jadi owg selalu mempersoalkan ape yg berlaku... skunk nie aqu lebih berfikiran terbuka .Aq nk buang sikap nie jauh2... xbaik utk aku gak sebenarnye.Selalu xpercaye pada hakikat .Selalu byk tnya mengapa..kenapa.....padahal,dah tertulis bahawa Allah maha mengetahui segala2nya.

For now,ak dah belaja dari kesilapan.InsyaAllah,ap yg ak coretkan hary nie sedikit sebanyak memberi ruang dan ikhtibar dlm hidup kowang ,Amin.Lepas nie,if ade problem... banyak2la solat n berzikir.Muhasabah diri... kene percaye pada hakikat n ketentuan yg Allah bagi kat kite berkenaan rezeki,kemewahan,ajal n jodoh.Aq pun kene ingat jgk sumenye...kite kan insan biase.Selalu Diingati dan Mengingati ...=)))Sekian.... 

Kata2 Semangat perlu dlm hidup kite ...
:: Every successful person has a painful story ::
:: Every painful story has a successful Story ::
:: Accept the pain and get ready for success ::



No comments:

Post a Comment